منابع تغذیه میکروفون‌ها و انواع استانداردهای آن | مزیت سیستم فانتوم بر Ab یا موازی

منابع تغذیه میکروفونها

منابع تغذیه میکروفون‌ها و انواع استانداردهای آن

دو استاندارد برای منابع تغذیه میکروفون‌های استاتیک حرفه‌ای به کار می‌رود .

1. استاندارد اول منابع تغذیه میکروفون‌ها

به نام فانتوم پاور است البته دلیل این نام‌گذاری شکل مدار تغذیه آن است در این استاندارد ولتاژ مورداستفاده چهل و هشت برد دی سی است و البته ولتاژ دوازده ولت دی سی نیز ساخته شده‌است این سیستم جریانی حدود چند صد میلی‌آمپر به سه روش برای میکروفون‌های مدرن می‌سازد :

همنچنین ببینید >> استودیو صدابرداری

روش اول :

در این روش از منبع تغذیه خارجی یعنی از برق شهر استفاده می‌شود در این نوع منابع تغذیه دارای سلکتور هستند که ولتاژ ورودی آن‌ها را تامین می‌کنند در عمل این منبع تغذیه یک مکعب مستطیلی است که کف استودیو واقع می‌گردد و دارای ورودی این و خروجی پوت ات هست خروجی میکروفن را به این پوت و از ات بود بجای خروجی میکروفون استفاده می‌شود پس در این روش منبع تغذیه بین ورودی و خروجی میکروفون سری می‌شود در استودیوهای بزرگ که ممکن است استفاده از میکروفون‌ها زیاد باشد این واحدها را در اتاق کنترل می‌سازند و با برق شهر آن‌ها را با یک کلید خاموش و روشن می‌کنند .

همنچنین ببینید >> استودیو صدا

روش دوم :

در این روش از باتری جهت تغذیه مدار استفاده می‌شود که این روش خود دو راه دارد یک باتری بدنه که درون بدنه میکروفون جای می‌گیرد دو باتری درون محفظه‌ای قرار می‌گیرد که دقیقاً مثل روش اول بین میکروفون و دستگاه ضبط قرار می‌گیرد این محفظه یا در بیرون میکروفون و یا متصل به آن است .

همنچنین ببینید >> قیمت میکس و مستر

روش سوم :

در این روش که در استودیوهای مدرن وجود دارد تغذیه میکروفون‌ها با دستگاه میکسر انجام می‌گیرد که خود تغذیه درون میکسر است در استاندارد فانتوم پاور پتانسیل منفی یا صفر دی سی از طریق شیلد کابل برای میکروفون تامین می‌شود اما پلاریته مثبت یا چهل و چهل و هشت ولت را در استاندارد فانتوم از طریق دو هادی درون کابل که کار آن‌ها مدولاسیون رفت‌وبرگشت است انتقال می‌دهیم یعنی چهل و هشت ولت رفت را در روی دو سیم یکسان می‌گذاریم تا نسبت ب هم بازهم ولتاژ صفر داشته‌باشیم درعمل ولتاژ چهل و هشت ولت را به یکی از سری‌های ترانس می‌توانیم بدهیم ولی هر آینه امکان وجود پتانسیلی بین دو سیم هست و تقارن خط را هم می‌زنیم درواقع دری یک سرکه ولتاژ دی سی است در سر دیگر سیم وجود دارد که آماده‌است تا هر نوع پتانسیلی را ایجاد کند همچنین سیم فانتوم خود تأیید تاکید کرده‌است که باید ولتاژ بین دو سیم صفر باشد ولی سفر کردن ولتاژ بین این دو به هر راهی باعث کوتاه شدن اتصال خروجی میکروفون می‌شود برای این کار سیستم فانتوم از دو مقاومت بسیار دقیق به مقدارهای شیش و هشت کیلو اهم استفاده می‌شود اثر وسط ترانس در این حالت استفاده نمی‌شود .
در اغلب میکسر ها از استاندارد فانتوم چهل و هشت برد استفاده می‌شود که با یک تقسیم ولتاژ توسط دو مقاومت می‌توان آن را تبدیل به دوازده ولت کرد ولی هر دوازده ولت را به‌آسانی نمی‌توان به چهل و هشت ولت تبدیل کرد .

همنچنین ببینید >> استودیو صدابرداری اقدسیه

2. استاندارد دوم منابع تغذیه

استاندارد تی یا پارالل موازی یا عیبی است ولتاژ معمول این استاندارد ده ولت دی سی است برای فرستادن ده ولت به میکروفون از همان سه روش استفاده می‌شود ولی تنها یک دهم درصد از میکسر ها تغذیه برای این استاندارد دارند در سیستم آی هم احتیاج به ارت ارتباط اضافه نیست و از همان کابوس سیم استفاده می‌شود ولی تفاوت آن با سیستم فانتوم این است که صفر ولت در قبل در شیلد است ولی در این‌جا ده برد روی دو سیم است و شیلد آزاد است و هر دو سیم ما دارای پتانسیل می‌باشد در سیستم فانتوم پلاریته ای بین دو سیم نیست.

همنچنین ببینید >> استودیو صدابرداری نارمک

مزیت سیستم فانتوم بر Ab یا موازی
مزیتی که سیستم فانتوم بر عیبی دارد این است چون سیم‌ها نسبت‌به هم ولتاژی ندارند به‌راحتی می‌توان به یک پچ پنل میکروفون الکترودینامیک هم وصل کرد ولی در سیستم عیبی چون ولتاژی بین دو سیم هست هر گاه میکروفون دینامیک را به آن‌جا وصل کنیم ولتاژ وارد میکروفون می‌شود و آن را تبدیل به بلندگو می‌کند لازم به تذکر است که میکسر استلا واکس تغذیه چهل و هشت ولت و هم دوازده ولت و هم ده ولت دارد و میکسر است که قابلیت حمل‌ونقل دارد .

همنچنین ببینید >> استودیو صدابرداری ارزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

تماس از طریق واتساپ↓

× واتساپ چت!